Satakunnan Osuuskaupan myynti kasvoi hienokseltaan

– Kaupan alan vaikeasta vuodesta huolimatta Satakunnan Osuuskaupan myynti on ollut hienoisessa kasvussa kuluvan vuoden aikana, toimitusjohtaja Harri Tuomi kertoo.

Market- ja tavaratalokaupan myynti kasvoi 0,8 prosenttia viime vuoden tammi-syyskuusta. Toimialan myyntiin sisältyvät Prismat, S-marketit, Salet sekä Sokos- ja Kodin Terra -tavaratalot.

Matkailu- ja ravitsemiskaupan myynti kasvoi 2,1 prosenttia. Toimialan hyvää kehitystä edisti Porin vilkas tapahtumakesä.

Liikennemyymälä- ja polttonestekaupassa euromääräinen myynti aleni 1,4 prosenttia vertailuvuodesta. Polttonesteiden myynnin määrä Satakunnan ABC-jakeluasemilla on lisääntynyt, vaikka valtakunnallisesti polttonestekauppa on supistunut.

Autoliiketoiminnan myynti kasvoi vertailuvuodesta 1,8 prosenttia huolimatta siitä, että AutoPalin keskittyi merkkivalikoimassaan alkukeväällä kahdeksan automerkin sijasta neljään. Näiden neljän automerkin – Nissan, Opel, Peugeot sekä erityisesti Volvo – myynti on ollut parempaa kuin vuosi sitten. Myös Karla-monimerkkihuollon myynti on kehittynyt positiivisesti.

Lisäksi syyskausi on käynnistynyt lupaavasti: uusia asiakasomistajia Satakunnan Osuuskauppaan liittyi yhden kuukauden kuluessa yli 600.

Liittyjistä merkittävä osa oli vanhempiensa luota pois muuttavia tai muuttaneita nuoria.