Vloggaajat kampanjoivat turvavyön käytön pouolesta

Turvavyön käyttäminen unohtuu herkimmin 15-24-vuotiailta miehiltä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkimuksesta ilmenee, että nuoret miehet käyttävät turvavyötä useammin etu- kuin takapenkillä.

Takapenkillä turvavyötä ilmoitti käyttävänsä 89 prosenttia nuorista miehistä kun etupenkillä luku oli 94 prosenttia.

Nuorten turvavyökäytäntöjä pyritään parantamaan vloggaajien esimerkillä.

Liikenneturvan Musta vyö -turvavyökampanjan toteutuksesta vastaa kaksi YouTube -yhteisöä, joiden suositut vloggaajat kilpailevat toisiaan vastaan siinä, kumpi tekee toimivamman turvavyövalistusvideon.

Tavoitteena on aktivoida nuoret ajattelemaan turvavyön merkitystä ja kiinnittää huomiota tavalla, joka on nykypäivän nuorille ominainen. Kilpailun voittajan ratkaisevat katsojat ja voittajan kanssa toteutetaan vielä uusi valistusfilmi. Kilpailemassa ovat Splay:n Eeddspeaks ja Töttöröön Biisonimafia feat. Justimus.

Suosikkinsa videoista voi äänestää täällä.