Vuoden autolautta rakennettiin Raumalla - Turun telakalta megajahteja

Wasalinen, RMC:n ja Kudos Dsignin edustajat olivat yhtä hymyä Hollannin illassa.

Raumalla Wasalinelle rakennettu Aurora Botnia palkittiin vuoden matkustaja-autolauttana Ferry Shipping Summit -tapahtumassa Amsterdamissa.

RMC:n toimitusjohtaja Jyrki Heinimaa oli vastaanottamassa tunnustusta Wasalinen sekä laivan yleiset tilat ja hytit suunnitelleen Kudos Dsgnin edustajien kanssa.

- Tämä on tunnustus, josta voimme alan uranuurtajana olla ylpeitä. Aurora Botnia on rakennettu Wasalinen tarpeisiin ja se on saanut ensimmäisen matkustaja-autolauttana maailmassa Clean Design -sertifikaatin, todetaan RMC:n somepäivityksessä.

Laivan pääpolttoaine on nesteytetty maakaasu, mutta alusta voidaan ajaa myös biokaasulla. Laivassa on myös akkujärjestelmä.

- Olemme kiitollisia tästä palkinnosta, joka osoittaa jälleen kerran, että tämä Suomessa rakennettu alus on erittäin kiinnostava ja että ympäristöystävälliset ratkaisut kiinnostavat maailmaa, sanoo Wasalinen toimitusjohtaja Peter Ståhlberg tiedotteessa.

Meyer Group suunnittelee megajahteja

Meyer Group puolestaan esitteli uuden megajahtikonseptin. 150 metriä pitkien jahtien voimanlähteenä toimivat polttokennot ja akut. Jahti voi ottaa kyytiin 44 vierasta, joille on tarjolla muun muassa kylpylä, leffateatteri, taidegalleria, viihdealue ja allas.

Meyerin mukaan megajahteja voidaan rakentaa Papenburgin, Rostockin ja Turun telakoilla.

Meyer aikoo rakentaa tällaisia.

Lisää aiheesta

Vain tilaajille Sadepisaroiden toivottiin tuovan onnea Aurora Botnialle – "Iso kasvuaskel laivanrakennuksen polulla", sanoi RMC:n Heinimaa kastetilaisuudessa

Aurora Botnia matkasi Raumalta Vaasaan – RMC:n rakentama laiva luovutetaan vihdoin Wasalinelle tänään

Vain tilaajille Rauman telakalla nähtiin valtiotason vierailu, kun Viron presidentti Kersti Kaljulaid kastoi MyStarin: "Tämä osoittaa, että myöhäisherännäisetkin voivat pärjätä"

Vain tilaajille Wärtsilän uusi ruotsalaisjohtaja: "Merenkulkuun jättimuutos kymmenessä vuodessa" – laiva kulkee pian ammoniakilla ja vedyllä